niedziela, 27 stycznia 2013

Koniec ferii = naleśniki

Kończą mi się ferie. Z jednej strony tragedia bo szkoła, wczesne wstawanie etc. a z drugiej super, bo znowu zobaczę moich znajomych. Żeby pozytywnie spędzić ten ostatni dzień słodkiej (dosłownie) wolności na śniadanie zrobiłam tzw. amerykańskie naleśniki. Wiem, że pewnie większość z was już je próbowała ale jeśli nie, zróbcie to jak najszybciej bo naprawdę warto!

Oto przepis :
 
- 2 szklanki mąki
- 2 jajka
- 1 i 1/2 szklanki mleka
- 75 g rozpuszczonego masła
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 szklanki cukru pudru (nie miałam, więc dodałam zwykły cukier)
- szczypta soli

"Mąkę przesiewam, jajka roztrzepuję, mieszam z mlekiem i pozostałymi składnikami na końcu dodając masło. Odstawiam na 15 minut. Ciasto smażę na dobrze rozgrzanej patelni teflonowej (dodając niewielką ilość tłuszczu - olej, margaryna etc.). Delikatnie przewracam na drugą stronę przy użyciu szerokiej łopatki."

Naleśniki można jeść z konfiturami, dżemem albo owocami. A jeśli ktoś pragnie uderzenia słodyczy, można je spożyć z miodem.

Przebieg mojej pracy :



  






Jedliście już kiedyś takie naleśniki?
 

19 komentarzy:

  1. bleee, nie cierpię naleśników!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi też dzisiaj kończą się ferie :(
    A naleśniki wyglądają bardzoo smakowicie! Aww^^

    http://repostuj.pl/obrazek.php?29704

    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychaaaa! Ja też kończę dziś ferie :). Pozdrawiam i zapraszam: lavender-hearts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam ,są ok :)

    a ja ferie mam od 11 lutego

    OdpowiedzUsuń
  5. o mniam :)
    Ferie mam od 11 lutego.
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bardzo rzadko jem naleśniki :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo zjadłabym sobie takie naleśniki z nutellą <3

    http://hola-felipe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Na moim blogu konkurs, w którym możesz wygrać bon na zakupy w sklepie internetowym MERG. Zasady są proste wystarczy że polubisz ich fanpage :) Moim obserwatorem już jesteś więc daję ci znać. Mam nadzieję że skorzystasz, bo naprawdę warto wziąć udział! :)
    Pozdrawiam ourloveourpassion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy blog :D Zapraszam do mnie, a będzie mi miło :
    http://grosiu-grosiuuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam naleśniki, ale takich puszystych to nigdy nie jadłam. Zawsze robię duże i cienkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłam, muszę spróbować. ♥
    Uwielbiam twojego bloga - jest po prostu o wszystkim <3 :) Obserwuję od dłuższego czasu.
    Przy okazji zapraszam : www.littleworldnessy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jadłam, muszę spróbować ale koniecznie z nutellą c(: . Zapraszam do mnie:
    www.cookiemonster3333.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam i wyszły przepyszne:) Smacznego i obserwuję;)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie jadłam ale muszę w końcu spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jadłam, jadłam ♥ Zapraszam: http://zuuza-my-memorable-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja takie naleśniki kojarzę tylko z amerykańskich filmów, ale chyba skuszę się sama na takie. :)
    Pozdrawiam. ;3

    OdpowiedzUsuń